GARANG! MODEL TERBARU PROTON! ARTIGA!

Proton mempamerkan model konsep Artiga di Pameran Tokyo Auto Saloon 2012.

Model konsep Artiga pernah dipamerkan di Pameran motor Shanghai tahun lepas adalah hasil kerja dengan Youngman di China.

Proton Artiga ni rupa-rupanya seakan-akan Proton Satria Neo. Dengan bodykit yang lebar dan rim yang besar, nampak kereta ini secara keseluruhan lebih garang.

Lampu depan yang direka semula juga sepadan dengan rekaan gril dan bumper depan. Jom kita tengok gambar menarik Proton Artiga baru ni.





6 comments:

  1. nilah jurutera proton punya kerja. langsung tak pikir bila jentera tu ada di jalanraya. bagaimana keadaan permukaan jalanraya di malaysia? jangan fikir permukaan lebuhraya sahaja. bagaimana jalan persekutuan, jalan bandaran, jalan2 lain. adakah semuanya sempurna. xsesori yang tajam2, berkeping2 dibahagian bawah bumper depan dan belakang tu cuma sesuai atas litar je. kalau bawak dalam kampung, habis semua relai. aku cadangkan bahagian2 'genting' tu dibuat penambahbaikan & jangan lupakan pulak ciri kemas dan cantik.

    ReplyDelete
  2. awatlah 3 pintu aja nak cut cost ke?potong stim betoi!

    ReplyDelete
  3. Artiga ni adalah model Satria Neo di Malaysia. Model ni hanya untuk pasaran negara Jepun je beb.. Kat Malaysia, Proton dah stop pengeluaran Satria Neo sebab perjanjian usahasama dengan Jepun..

    ReplyDelete
  4. eh, ye ke bro? setahu aku ada model baru dublikasi satria neo dlm pasaran di malaysia. baru 2 hari lepas aku tengok treller bawak 'benda' ni keluar dari tanjong malim. ada info pasal 'benda' tu?

    ReplyDelete
  5. Original neo lebih cantik banding yg ni.

    ReplyDelete
  6. Aku tunggu SUV Proton... Bila nak keluar ni?

    ReplyDelete